7 ЧУДОВИХ ІГОР ДЛЯ ДІТЕЙ,
ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВІДЧУТИ ВЛАСНЕ ТІЛО

Зустрічаються діти із порушенням відчуття та меж власного тіла, просторової орієнтації. Часто це діти, які пережили різні травматичні події. Інколи це діти, які не мають вибудуваних чітких психологічних меж.

В таких випадках необхідно починати з побудови «фізичних» меж. Нижче наведені ігри, в які можна пограти з дітками.

1. Зав’яжіть дитині очі і почніть доторкатися до різних частин тіла. Дитина повинна зрозуміти, і назвати місце, куди ви торкаєтесь.

2. Ця гра схожа з попередньою, відмінність лише в тому, що вам треба взяти в руки два олівця. Торкайтеся до різних частин тіла: губи, руки, ноги, вуха, спина, ступні і т. д. то одним, то відразу двома олівцями. Дитині необхідно вгадати, скільки ж їх вона відчуває на тілі. У деяких місцях де два, малюк буде відчувати тільки один, і тоді ви потихеньку розводите їх в сторони, поки дитина не зрозуміє, що їх точно два.

3. Ця гра розвиває ще і дрібну моторику, адже відбувається з використанням прищепок. Кріпіть прищепки на одяг дитини, називаючи при цьому різні частини тіла. Дитині необхідно позбутися всіх прищепок. Потім поміняйтесь місцями і тепер завдання дитини самостійно назвати різні частини тіла.

4. Автопортрет у натуральну величину гарно сформує уявлення про контури, фізичні межі власного тіла. Для цієї вправи знадобиться великий аркуш паперу (або частина шпалер), олівці, фломастери, фарби і велика кількість різноманітного оздоблювального матеріалу. Завдання: дитина лягає на папір, а ви обводите її по контру тіла. Після цього надається інструкція створити «Образ самого себе», тобто до «тіла» можна домалювати різні органи, розфарбувати як завгодно, «одягнути» в намальований одяг.

5. Наступна гра навчить дітей правильно співвідносити пропорції обличчя. Просто роздрукуйте фотографію дитини на аркуші А4, половинку заклейте білим чистим папером і дайте їй домалювати свою другу половинку обличчя.

6. Ця гра розслабить дитину. Візьміть олівець і почніть малювати на спині дитини різні зображення. Дитина повинна вгадати, що ви намалювали. Потім поміняйтесь місцями.

7. Різноманітні естафети неодмінно розвинуть координацію рухів та вміння балансувати власним тілом. Можна переносити круглі предмети ложкою чи на тарілці, котити м’ячики, обводити різні перешкоди і т. д.

/Files/images/psiholog/kartinki/15.04.jpg

За матеріалами Луньової Анни, сайт https://dytpsyholog.com/

Кiлькiсть переглядiв: 228