/Files/images/gfk/line (199).gif

Одним із базових принципів Нової української школи є уявлення про безперервність освіти. Це означає, що процес виховання, навчання та формування особистості починається відразу від народження і триває пожиттєво. Водночас, держава визнає, що базовими етапами фізичного, психічного та соціального становлення особистості дитини є вік немовляти (до року), ранній вік (1-3 роки), передшкільний вік (3-6/7 років).

Саме тому дошкільна освіта є обов'язковою первинною складовою частиною системи безперервної освіти в Україні. Держава при цьому визнає пріоритетність дошкільної освіти та забезпечує умови для її здобуття.

Докладніше про дошкільну освіту

Дошкільна освіта – цілісний процес, спрямований на:

  • забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;
  • формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.
  • доступність для кожного громадянина освітніх послуг, що надаються системою дошкільної освіти;
  • рівність умов для реалізації задатків, нахилів, здібностей, обдарувань, різнобічного розвитку кожної дитини;
  • єдність розвитку, виховання, навчання і оздоровлення дітей;
  • єдність виховних впливів сім'ї і закладу дошкільної освіти;
  • наступність і перспективність між дошкільною та початковою загальною освітою;
  • світський характер дошкільної освіти у державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
  • особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості дитини;
  • демократизація та гуманізація педагогічного процесу;
  • відповідність змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти особливостям розвитку та стану здоров'я дитини дошкільного віку.

Громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, мають рівні права на здобуття доступної і безоплатної дошкільної освіти та виховання у сім'ї.

Це право надається усім дітям незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань , статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак.

Відповідальність за здобуття дітьми дошкільної освіти покладається на їхніх батьків, осіб, які їх замінюють, та на навчальні заклади, де діти утримуються.

Водночас, діти можуть здобувати дошкільну освіту за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють:

  • у закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності;
  • у структурних підрозділах юридичних осіб приватного і публічного права, у тому числі закладів освіти; у сім'ї – за сімейною (домашньою) формою здобуття дошкільної освіти;
  • за допомогою фізичних осіб, які мають педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, які провадять незалежну професійну діяльність, або за допомогою фізичних осіб-підприємців, основним видом діяльності яких є освітня діяльність.

Здобуття дошкільної освіти в закладах дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності має забезпечити виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Кiлькiсть переглядiв: 164