ВІТАЄМО НА СТОРІНЦІ МУЗИЧНОГО КЕРІВНИКА

/Files/images/pedagogchniy_kolektiv/5а.jpg

МУЗИЧНИЙ КЕРІВНИК

Постернак Надія Олександрівна

Освіта: повна вища. Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С.Сковороди, 2014 рік.
ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО:

«Шукай нове, твори, дітей і музику люби»

Тема досвіду: "Вплив народної пісні на формування національно-патріотичної свідомості дошкільників"


/Files/images/muzkervnik/1320685667.gif

Музичне виховання-це не виховання музиканта, а насамперед виховання людини.
В.А. Сухомлинський.

Музика — це найприємніша, прекрасна і доступна форма спілкування дорослого і дитини. Ми разом з дітьми мріємо, фантазуємо, несемося в світ казок, в світ музики. Маленька людина, входячи в цей світ, переживає на основі музики добрі і високі почуття.

Музика — стає для дітей доступним засобом вираження настроїв, думок, почуттів.Велика сила емоційного і морального впливу музики, і важливо переживати її в русі.

Музична діяльність дошкільнят — це різні засоби пізнання дітьми музичного мистецтва (а через нього і навколишнього життя, і самого себе), за допомогою якого здійснюється і загальний розвиток малюків.

/Files/images/muzkervnik/lineechka-60.gif

Основні завдання музично-естетичного розвитку дошкільників

  • Сформувати у дітей життєву мистецьку активність, як важливу складову особистісної культури кожної дитини, як спрямованість на сприйняття й творення прекрасного в мистецтві та в житті загалом, елементарну компетентність у музичному і музично-хореографічному мистецтві.
  • Закласти у дітей основи музичної культури: інтерес до музики і музичної діяльності; здатність переживати музичні образи та усвідомлювати емоційний зміст творів, елементарно оцінювати їх і висловлювати власні судження; бажання пізнавати і опановувати музичний досвід людства в усіх його видах, виявляти вибіркове ставлення до окремих видів музичної діяльності; потребу спілкуватися з приводу музики і засобами музики.
  • Прищепити дітям естетичне ставлення (почуття краси, гармонії, виразності, грації, вишуканості тощо) до музичних творів, музичних явищ і мистецтва загалом, до власної музичної діяльності та діяльності інших людей під час активної музично-практичної діяльності виконавства, творчості й сприйняття музики, а через це - емоційно-ціннісне ставлення до світу взагалі.
  • Сформувати у дітей основи музичного сприймання (емоційна чутливість, цілісність і диференційованість сприймання, творча уява), різноманітні практичні виконавські навички: співочі, музично-рухові, музикування, творчі виконавські вміння в основних видах дитячої музичної діяльності.
  • Розвинути в дітях загальну музикальністьяк комплекс музичних здібностей (емоційний відгук на музику, музичний слух і чуття ритму, музичне мислення, музична уява, музична память), спеціальні здібності музичного і музично-рухового виконавства (чистота співочих інтонацій і якість звукоутворення, узгодженість "інструментальних рухів", виразність і координація у різних видах музичних рухів), здатність до дитячого творчого самовираження (інтерпретації, варіювання, імпровізації) у музично-руховому, пісенному, інструментальному виконавстві.

/Files/images/muzkervnik/рп.jpg


Робота з дітьми

Музичне виховання – це цілеспрямоване формування особистості дитини дією музичного мистецтва, формування інтересів , потреб, здібностей, естетичного ставлення до музики. Музичний керівник дитячого садочку працює над такими завданнями:

  • виховувати любов і інтерес до музики;
  • збагачувати музичні здібності дітей, ознайомлюючи їх з різними музичними творами;
  • ознайомлювати дітей з найпростішими музичними поняттями, розвивати навичкам слухання музики, співу, музично – ритмічного руху, гри на дитячих музичних інструментах;
  • розвивати елементарну чутливість , сенсорні здібності і ладово – висотний слух, відчуття ритму формувати співочий голос і виразність рухів;
  • прищеплювати елементарні співочі та рухові навички, добиваючись простоти і виразності виконання музичних творів;
  • сприяти виникненню і початковим виявам музичного смаку на основі отриманих вражень і уявлень про музику, формуючи спершу вибірне, а потім оцінне ставлення до музичних творів;
  • розвивати творчу активність в усі доступних дітям видах музичної діяльності: відтворенні характерних образів в іграх і хороводах, використання вивчених танцювальних рухів у нових, самостійно знайдених поєднаннях , імпровізації маленьких пісень, співаночок.

Таким чином формується самостійність, ініціатива і прагнення застосувати у повсякденному житті вивчений репертуар, грати на музичних інструментах , співати.

/Files/images/muzkervnik/lineechka-60.gif

Робота з батьками

Невід’ємною частиною роботи музичного керівника є робота з батьками. Адже, встановити контакт з батьками – важлива робота і муз керівника і вихователя. Перед усім, співпраця з батьками потрібна для того, щоб спільними зусиллями виховувати дітей вдома і в садочку.

Спільна робота музичних керівників та батьків дасть змогу кожній сім’ї взяти правильний напрям у вихованні дитини, і вихованні любові до музики, розвиткові їхніх естетичних смаків і вподобань.

Отже, щоб отримати позитивний результат і повноцінний гармонійний розвиток дітей, їх нормального музично – гармонійного розвитку, виховання в них почуття колективізму, любов до музики, всебічної і надійної підготовки до навчання в школі, можна досягти тоді, коли ми самі будемо розуміти і бажати дійти до якнайкращих результатів у своїй роботі.

/Files/images/muzkervnik/рп1.jpg

1. Ранній прояв музичних здібностей говорить про необхідність починати музичний розвиток дитини якомога раніше. Якщо не закласти з самого початку міцний фундамент, то марно намагатися побудувати міцний будинок: навіть якщо він буде красивий зовні, він все рівно розвалиться на шматки від сильного вітру і землетрусу - вважають педагоги. Втрачена можливість формування інтелекту, творчих, музичних здібностей дитини, буде непоправною.

2. Шлях розвитку музикальності кожної людини однаковий. Тому не слід засмучуватися, якщо у нашого малюка немає настрою щось заспівати або йому не хочеться танцювати, а якщо і виникають подібні бажання, то спів, на ваш погляд, здається далеким від досконалості, а рухи смішні і незграбні. Не турбуйтеся! Кількісні накопичення обов'язково перейдуть в якісні. Для цього потрібен час і терпіння.

3. Відсутність будь-якої із здібностей може гальмувати розвиток інших. Значить, завданням дорослого є усунення небажаного гальма.

4. Не «приклеюйте» вашій дитині «ярлик» - немузична, якщо ви нічого не зробили для того, щоб цю музикальність в неї розвинути.

/Files/images/muzkervnik/lineechka-60.gif

Робота з вихователем

Самому музичному керівникові складно організувати дитячу музичну діяльність. Вихователь – перший помічник музичного керівника. Участь вихователя в музичному розвитку дітей визначається рівнем його музичної культури, музичних здібностей. Якщо вихователь має слух, гарний голос, вправно рухається, може грати на дитячих музичних інструментах або просто знає методику музичного виховання дітей, він здатний в багато чому допомогти музичному керівникові . Тому підготовка до музичного свята чи розваги починається з роботи (консультації) з вихователем.

Робота з вихователем – дуже важлива ділянка діяльності музичного керівника. Основна мета цієї роботи в тому,щоб підвищити ефективність музично-виховної роботи в дошкільному закладі шляхом налагодження спільної діяльності. Найбільш висока якість роботи може бути в тих дитячих садках, де вихователь постійно підвищує свою музичну освіту, стає активним і умілим помічником музичного керівника. Таких умінь вихователь набуває поступово, за уважного ставлення до роботи музичного керівника з дітьми, детального її аналізу.

Музичний керівник працює з вихователем не лише над співом,рухами,правильною методикою подання музичного матеріалу дітям,а й, вивчаючи музичний матеріал,сприяє підвищенню загальної музичної культури вихователя,тобто розумінню ним таких особливостей музики, як характер, жанр твору, музична форма тощо, чого потрібно навчати дітей.

/Files/images/muzkervnik/рп2.jpg


Як підготувати дитину до свята, щоб від свята отримати радість

Зовнішній вигляд: зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).

Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру. Щоб переконатись, що дитині буде комфортно - треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома. Взуття: чешки або інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи.

Розучування ролі: при написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал). Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевнено допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. Потренуйтеся перед дзеркалом. При потребі отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, психолога.

Присутність батьків. Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї. Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі - підготуйте до цього дитину, поясніть причину.

Перегляд свята. Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята. Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся або одягніть бахіли. До зали заходьте після запрошення. Вимкніть мобільний телефон. Не коментуйте виступи дітей під час свята. Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед камерою - це може мати небажані наслідки. Підтримуйте виступ дітей оплесками. Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи. Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитину, попередивши вихователя.

Кількість присутніх дорослих обмежена до 2-х осіб від родини у зв'язку з площею приміщення та вимогами з безпеки життєдіяльності.

Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною - пропонуємо свято подивитись у фойє.

Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є. Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину. Пам'ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад, ваша поведінка та душевна доброта.

/Files/images/muzkervnik/lineechka-60.gif

Як одягнути дитину на свято

(консультація для батьків)

Шановні батьки, дуже уважно підходьте до вибору святкового одягу і взуття для вашої дитини до свята!

Давайте пригадаємо, в якому взутті дитина повинні приходити на музичні заняття? Оскільки на музичних заняттях 50% часу відводиться рухам, дітям потрібне зручне взуття: м'яке, гнучке, легке - у всіх відношеннях комфортне. Найпоширеніший варіант - чешки і балетки. Звичайно, якщо це буде літературна вікторина, свято поезії чи драматичний спектакль, взуття може бути іншим. Але, в будь-якому випадку, дитячі черевички не повинні бути на підборах і на платформі.

Ні в кого - ні у вихователя, ні у вас, дорогі батьки, напевно, не виникає питання, чому на ковзанці не катаються у валянках, чому в хореографічних та танцювальних школах займаються в балетках?

Рухи дітей в танцювальних композиціях, музичних іграх на святах будуть легкі, витончені, природні тільки в належному взутті - чешках. Те ж саме можна сказати і про весь святковий костюм в цілому. Багато батьків надто захоплюються бажанням виділити свою дитину: купують чудові довгі, пишні сукні дівчаткам; для хлопчиків - фраки та джинсові костюми. Але в них дітям не завжди зручно рухатися. І «модники» будуть відчувати себе некомфортно. Дуже дорогі, химерні вбрання можуть збентежити інших дітей та їх батьків. Поцікавтеся заздалегідь у ваших вихователів, яким буде свято і які костюми слід готувати, щоб потім не виникало непорозумінь, чому костюм «Людини-павука», який купили до новорічного свята, не можна використовувати на ранку, сюжетна лінія якого – «Снігова королева».

Кiлькiсть переглядiв: 1493