СТАРШИЙ ДОШКІЛЬНИЙ ВІК
(5-6 (7) РОКІВ)


2023-2024
навчальний рік


Чарівний світ писанки

“ЧАРІВНИЙ СВІТ ПИСАНКИ”

(ХПД-ліплення)

Мета:
- вчити дітей прикрашати яйце, передаючи характерні особливості їхнього зовнішнього вигляду (форму, колір і співвідношення частин);
- продовжувати вчити дітей прийомам ліплення - розкочування, відщипування, скочування, натиснення;
- формувати уявлення вихованців про символ Великодня - писанку;
- вправляти у вмінні орієнтуватися на аркуші паперу, акуратно, самостійно, творчо, активно виконувати роботу;
- вчити прикрашати пласку паперову форму яйця різнокольоровими цяточками, рівномірно розташовувати їх на всій площині;
- розвивати творчість, словотворчі вміння дітей, уяву, дрібну моторику рук, інтерес до мистецтва української писанки;
- виховувати самостійність, повагу до народних традицій.

Вихователь: Юлія Чумачок

Розмалюю писанку, розмалюю

«РОЗМАЛЮЮ ПИСАНКУ, РОЗМАЛЮЮ»

(ХПД-малювання)

Мета:
- продовжувати знайомити дітей із народним оберегом — писанкою, її значенням;
- ознайомити вихованців з видами розпису яєць – «крапанки, дряпанки, крашанки та писанки;
- продовжувати вчити правильно тримати пензлик, наносити візерунок на овал;
- закріплювати вміння ритмічно працювати ватними паличками;
- розвивати естетичний смак, бажання малювати;
- виховувати почуття гордості за український народ, народні обереги.

Вихователь: Юлія Чумачок

Вчимося діяти у надзвичайних ситуаціях

"ВЧИМОСЯ ДІЯТИ У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ"

Захід до Дня цивільного захисту в ЗДО

Мета:
- ознайомити дітей з поняттями «надзвичайна ситуація», «цивільний захист»;
- поглибити знання вихованців про правила поведінки у надзвичайних ситуаціях;
- узагальнити знання учнів про види та джерела небезпеки;
- сформувати правила поведінки та обов’язки під час надзвичайних ситуацій;
- розвивати навички самозахисту та взаємодопомоги;
- виховувати бережливе ставлення до власного життя і життя інших людей.

Вихователь: Юлія Чумачок

Допомога дітям групи «ДОСЛІДНИКИ»

ДОПОМОГА ДІТЯМ ГРУПИ «ДОСЛІДНИКИ»

Ознайомлення із соціумом + ХПД-малювання (інтегроване)

Мета:
- продовжувати знайомити з різними видами спеціального транспорту (пожежна служба, газова служба, поліція, швидка допомога);
- вчити відзначати пожежну машину за зовнішніми ознаками ( колір, будова, розмір);
- закріплювати вміння дотримуватися словесної інструкції вихователя;
- удосконалювати вміння дітей користуватися фарбами та пензлем;
- викликати у дітей бажання бути завжди обережним з вогнем;
- розвивати логічне мислення, пам'ять, мовлення, увагу;
- виховувати винахідливість, відповідальність, упевненість у своїх діях.

Вихователь: Юлія Чумачок

Моя подружка - сирена

«МОЯ ПОДРУЖКА - СИРЕНА»

Ознайомлення із соціумом + ХПД-аплікація (інтегроване)

Мета:
- сприяти формуванню уявлень дітей про сигнал повітряної тривоги та правила поведінки після сигналу;
- продовжувати вчити дітей прийомам аплікацій: вирізати, викладати, клеїти;
- вчити дітей правильно користуватися ножицями, вирізаючи потрібні частини, складати та склеювати сирену, користуючись серветкою;
- створювати аплікацію за зразком;
- розвивати увагу, послідовність, самостійність, акуратність, дрібну моторику, охайність в роботі;
- виховувати у дітей зацікавленість до заняття, отримувати задоволення від власної роботи.

Вихователь: Юлія Чумачок

День Довкілля. Сортування сміття

"ПРАВИЛЬНО СОРТУЄМО СМІТТЯ"

(Розвага до Дня довкілля)

Мета:
ознайомити дітей з проблемою забруднення навколишнього середовища; підвести до розуміння необхідності охорони довкілля, сортування сміття; виховувати любов до природи; екологічну свідомість вихованців; нестерпність до забруднення навколишнього середовища; уміння піклуватися про навколишній світ природи.

Вихователь: Дарина Сіромолот

Планета Земля

«ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ»

Ознайомлення з природнім довкіллям + ХПД-малювання (інтегроване)

Мета:
- ознайомити з нетрадиційною технікою малювання - зім’ятим папером, кришкою з пляшки та фарбами;
- продовжувати вправляти дітей правильно тримати пензлик та охайно ним користуватися;
- формувати емоційно-позитивне ставлення до навколишнього світу;
- спонукати дітей робити власні висновки на основі отриманої інформації;
- розвивати уяву, асоціативне і творче мислення, фантазію;
- виховувати охайність у роботі, а також прагнення берегти нашу планету.

Вихователь: Юлія Чумачок

Листівка на день народження

«ЛИСТІВКА НА ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ»

Ознайомлення з природнім довкіллям + ХПД-аплікація (інтегроване)

Мета:
- систематизувати знання дітей про життя на Землі;
- дати уявлення про те, що обов’язок кожної людини - охорона рідного краю;
- навчати дітей користуватися ножицями, охайно користуватись клеєм та орієнтуватись на площині;
- познайомити дітей з таким видом аплікації як обривна, удосконалювати вміння дітей працювати з папером;
- сприяти екологічному вихованню, сталому розвитку дітей;
- розвивати інтерес до пізнання цікавої інформації про Землю, вміння аналізувати інформацію;
- виховувати дбайливе та відповідальне ставлення до навколишнього світу.

Вихователь: Юлія Чумачок

Комета

"КОМЕТА"

Ознайомлення з природнім довкіллям + ХПД-малювання (інтегроване)

Мета:
активізувати знання дітей про Сонячну систему, космічний простір; удосконалювати вміння дітей малювати пензлем та фарбами; формувати вміння розміщувати малюнок на площині та вибирати колірну гамму фарб; вчити зображувати комету, передаючи її характерні ознаки (голова, хвіст); збагатити уявлення дітей про різноманітність і красу космічного світу; розвивати колірне сприйняття, дрібну моторику рук, творчу уяву; виховувати пізнавальний інтерес.

Вихователь: Юлія Чумачок

Космічна подорож. День авіації та космонавтики.

"КОСМІЧНА ПОДОРОЖ"

(розвага до Всесвітнього дня авіації та космонавтики)

Відзначаємо Всесвітній день авіації та космонавтики з особливими веселощами та захоплюючими активностями! Усі діти з великим задоволенням долучилися до святкових моментів, розвиваючи свою фантазію та креативність. Цей день став чудовим шансом для наших маленьких дослідників поглибити знання про космос та авіацію, а також знайомитися з цікавими фактами про космічні подорожі та літаки. Маленькі астронавти відправилися у захоплюючу подорож крізь космос та небеса.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Планети Сонячної системи

"ПЛАНЕТИ СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ"

Ознайомлення з природнім довкіллям + ХПД-ліплення (інтегроване)

Мета:
удосконалити знання про космос; розширити уявлення дітей про Сонце, його значення, розкрити поняття «Космос» та сонячна система, ознайомити з планетами Сонячної системи; активізувати словник дітей назвами планет та космічних тіл; закріпити прийоми ліплення, правила роботи з пластиліном; формувати вміння самостійно створювати композицію з пластиліну, виявляти творчу ініціативу; продовжувати вчити дітей прийомам ліплення - розкочування, відщипування, скочування, натиснення; розвивати творчу уяву, дрібну моторику кистей рук, спостережливість, пізнавальний інтерес; виховувати допитливість та інтерес до космічного простору.

Вихователь: Юлія Чумачок

Олімпійські кільця

"ОЛІМПІЙСЬКІ КІЛЬЦЯ"

Ознайомлення з соціумом + ХПД-малювання (інтегроване)

Мета:
- ознайомити дітей з історією походження олімпійської символіки (прапор, вогонь, олімпійські кільця);
- закріплювати вміння малювати нетрадиційною технікою малювання - паперовим стаканчиком;
- удосконалювати навички розміщувати малюнок на площині;
- сприяти розвитку допитливості;
- розвивати увагу, пам'ять, сенсорне сприйняття, окомір;
- виховувати відповідальне ставлення до свого здоров'я, акуратність у роботі.

Вихователь: Юлія Чумачок

Праця людей навесні

"ПРАЦЯ ЛЮДЕЙ НАВЕСНІ"

Ознайомлення з природнім довкіллям + ХПД-аплікація (інтегроване)

Мета:
- продовжувати збагачувати уявлення дітей про працю дорослих у сільському господарстві;
- вчити викладати аплікацію на площині аркуша паперу;
- навчати дітей використовувати геометричні фігури (прямокутник, круг, квадрат), створюючи предмети відповідної форми за зразком;
- продовжувати вправляти дітей користуватися ножицями та клеєм;
- розвивати творчі здібності, - виховувати охайність у роботі.

Вихователь: Юлія Чумачок

Перелітні птахи

"ПЕРЕЛІТНІ ПТАХИ"

(ХПД - малювання)

Мета:
- формувати уявлення дітей про перелітних птахів, їх спосіб життя, харчування та їх значення в природі;
- вчити малювати пташку пензликом, округлої форми;
- доповнювати деталями - дзьоб, грудка, хвіст, око;
- удосконалювати вміння дітей малювати нетрадиційними техніками, використовуючи ватні патички;
- розвивати відчуття кольору, естетичне сприйняття, уяву, вміння доповнювати малюнок за власним задумом;
- виховувати любов до птахів, бережливе ставлення до них.

Вихователь: Юлія Чумачок

На гостини до лісових звірів

"НА ГОСТИНИ ДО ЛІСОВИХ ЗВІРІВ"

Розвиток мовлення + ХПД-ліплення (інтегроване)

Мета:
продовжувати навчати дітей ліпленню фігур з пластиліну; вчити дітей ліпити зайця, передаючи форму частин іграшки: овальну, округлу, циліндричну; удосконалювати навички ліплення ліплення дрібних деталей (вуха, лапки, хвіст); передавати пропорційне співвідношення частин і деталі (вуха, хвіст, лапи); вчити поєднувати виліплені частини в одне ціле, щільно з'єднувати їх шляхом примазування однієї частини до іншої, розгладжування, сплющування; сприяти розвитку дрібної моторики рук; удосконалювати вміння відгадувати загадки, виділяючи істотні ознаки предмета; розвивати пам'ять логічне мислення, творчу уяву і фантазію; виховувати охайність та старанність в роботі, вміння доводити розпочату роботу до кінця.

Вихователь: Юлія Чумачок

Гімнастика пробудження "Сонячні зайчики " старша група. Автор Мацієвська В.О.

"СОНЯЧНІ ЗАЙЧИКИ"

(гімнастика пробудження)

Мета:
закріпити раніше здобуті уміння та навички з фізкультури, вправляти у виконанні виразних рухів. формувати у дітей потребу в щоденному виконанні коригуючої гімнастики після сну, профілактика плоскостопості та порушення постави. З допомогою позитивного емоційного настрою дітей виховувати любов до зарядки, як важливого аспекту життя, за допомогою художнього слова. Виховувати бажання підтримувати бадьорий стан організму.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Вийди, вийди, сонечко

"ВИЙДИ, ВИЙДИ СОНЕЧКО"

ХПД-малювання + художня література (інтегроване)

Мета:
поглибити знання дітей про значення сонячного світла для всіх мешканців нашої планети, про залежність сонячного тепла від пори року; вправляти дітей в малюванні пензликом округлої форми - сонця, замикаючи лінію в півкільце, зображенні рівних ліній - промінців; створювати малюнок на всій поверхні аркуша; збагачувати словник дієсловами, прикметниками; розвивати логічне мислення, відчуття кольору, творчу уяву, асоціативну пам'ять, мислення, зв’язне мовлення; виховувати спостережливість, допитливість, бажання малювати фарбами.

Вихователь: Юлія Чумачок

Першоцвіти

"ПЕРШОЦВІТИ"

(ХПД-аплікація)

Мета:
поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі, а саме про рослини – проліски; учити правильно називати квіти, їх складові, колір; розвивати вміння уважно розглядати, описувати зовнішній вигляд первоцвітів; продовжувати засвоєння техніки різання ножицями по прямій, зрізання куточків; удосконалювати обривну техніку; формувати вміння правильно розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати уяву, творче мислення; виховувати інтерес до пізнання природи.

Вихователь: Юлія Чумачок

Весняне пробудження природи. Спостереження для дітей старшої групи. Вих-ль Мацієвська В.О

"ВЕСНЯНІ ЗМІНИ В ПРИРОДІ"

(спостереження)

Мета:
ознайомити дітей із весняними явищами у неживій і живій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; закріпити елементарні уявлення про найхарактерніші ознаки весни в живій і неживій природі, які можна виявити в процесі спостережень, а саме: з пробудженням рослин, з поведінкою перелітних птахів; показати, як зміни в неживій природі впливають на живу природу.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Художня література. Вивчення вірша за допомогою мнемотаблиці Т.Г.Шевченка "Встала весна"

"ВСТАЛА ВЕСНА"

(художня література)

Мета:
познайомити дітей з поетом та письменником Т.Г. Шевченко; показати багатство і красу природи у віршах поета; розвивати творче та образне мислення , пам'ять, зв'язне мовлення; допомогти дітям вивчити вірш за допомогою мнемотаблиці; виховувати інтерес до творчості українського письменника, любов до природи рідного краю.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Вербові гілочки

"ВЕРБОВІ ГІЛОЧКИ"

(ХПД - ліплення)

Мета:
- формувати вміння самостійно створювати композицію з пластиліну; - продовжувати вчити дітей прийомам ліплення - розкочування, відщипування, скочування, натиснення, розташування «котиків» симетрично на гілці; - уточнити та розширити знання дітей про ранню весну; - учити розуміти та сприймати красу весняної природи, захоплюватися нею; - розвивати фантазію, творчу уяву, зацікавленість, дрібну моторику; - сприяти розвитку допитливості, спостережливості, пізнавальний інтерес; - виховувати любов до навколишнього середовища

Вихователь: Юлія Чумачок

Маленьким дітям про великого Тараса

"МАЛЕНЬКИМ ДІТЯМ ПРО ВЕЛИКОГО ТАРАСА"

(Розвиток мовлення та культура мовленнєвого спілкування +
ознайомлення з соціумом)

Мета:
- закріпити та розширити знання дітей про видатного українського поета і художника Тараса Григоровича Шевченка;
- продовжувати знайомити малят з поетичними та художніми творами Т.Г. Шевченка;
- вчити вихованців розуміти та пояснювати їх зміст;
- сприяти розвитку граматичного правильного мовлення та слухової уваги;
- поповнювати активний словник;
- розвивати увагу, мовлення, мислення;
- виховувати любов до рідного слова, формувати почуття гордості за славетних людей нашої Батьківщини.

Вихователь: Юлія Чумачок

Сонце гріє, вітер віє...

"СОНЦЕ ГРІЄ, ВІТЕР ВІЄ..."

Розвиток мовлення + ХПД-малювання (інтегроване)

Мета:
- ознайомити дітей із творчістю Тараса Шевченка;
- прочитати та проаналізувати поезію «Сонце гріє, вітер віє…»;
- удосконалювати навички вивчення поезії за допомогою прийому мнемотехніки; - збагатити уявлення дітей про різноманітність і красу рослинного світу;
- вчити зображувати гілочку калини, передаючи її характерні ознаки (гілки, листя, кетяги калини);
- удосконалювати уміння працювати пензликом та навички нетрадиційного малювання;
- розвивати пам’ять, образне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, увагу, творчі здібності;
- виховувати почуття дружби і доброти, пізнавальні інтереси.

Вихователь: Юлія Чумачок

Ваза з квітами

"ВАЗА З КВІТАМИ"

(ХПД - малювання)

Мета:
- удосконалювати навички традиційного малювання; - учити правильно тримати пензлик при малюванні; - передавати в малюнку особливості зовнішнього вигляду вази з квітами; - розвивати образотворчі навички та вміння, дрібну моторику рук, уяву і сприйняття; - виховувати акуратність під час роботи; - удосконалювати діалогічну мову.

Вихователь: Юлія Чумачок

Фартушок для бабусі

"ФАРТУШОК ДЛЯ БАБУСІ"

(ХПД - аплікація)

Мета:
- продовжувати вдосконалювати прийоми роботи з папером;
- навчати робити фартушок за шаблоном, прикрашати готовими формами, симетрично розташовуючи візерунок на полотні;
- розвивати навички роботи з ножицями та клеєм, охайність, самостійність, колірне сприйняття;
- удосконалювати моторику рук, орієнтування на площині, у просторі;
- виховувати любов до бабусі

Вихователь: Юлія Чумачок

Логіко-математичний розвиток. Віднімання. Знак "-". Старша група

"ВІДНІМАННЯ. ЗНАК "-""

(логіко-математичний розвиток)

Мета:
формувати уявлення про віднімання як видалення з групи предметів її частини, ознайомити зі знаком “-”, вчити читати запис прикладів із цифр, закріпити вміння використовувати знак “-” у розв’язуванні прикладів, вміти складати ціле із частин. Закріпити знання про геометричні фігури (круг, квадрат, овал, трикутник, прямокутник). Розвивати спостережливість і уяву. Виховувати працьовитість.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Ліплення + Ознайомлення із соціумом “Квіти для матусі. Свято 8 березня” - старша група

"КВІТИ ДЛЯ МАТУСІ"

(Ознайомлення із соціумом + ХПД-ліплення)

Мета:
познайомити дітей з історією свята - 8 Березня; продовжувати формувати уявлення дітей про красу рослинного світу природи; збагачувати враження від образотворчої діяльності шляхом використання різноманітних матеріалів та прийомів зображення об’єктів навколишнього світу; розвивати інтерес до матеріалів та їх властивостей; продовжувати навчати прийомів ліплення з пластиліну — скачувати кульки, розплющувати їх пальчиком, зверху доповнювати меншими; розвивати дрібну моторику рук, увагу, допитливість; виховати шанобливе ставлення до всіх жінок.

Вихователь: Дарина Сіромолот

Подарунок мамі

"ПОДАРУНОК МАМІ"

Вивчення вірша за мнемотехнікою

Мета:
- продовжувати знайомити дітей з віршами;
- поповнювати знання дітей про весну, весняні явища та свята;
- збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками;
- вдосконалювати вчити вірші напам’ять використовуючи мнемотехнічні прийоми – мнемотаблиці;
- вчити складати речення за опорними картинками;
- розвивати інтонаційну виразність, мовлення;
- виховувати уважність, спостережливість, любов до природи.

Вихователь: Юлія Чумачок

У пошуках весни

"У ПОШУКАХ ВЕСНИ"

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (грамота)

Мета:
- закріпити знання дітей про слово (поділ на склади, кількість голосних, приголосних, робити звуковий аналіз слова та складати слово із звуків);
- удосконалювати в дітей уміння робити звуковий аналіз найпростіших слів;
- актуалізувати слова тематичної групи «Весна»;
- вчити дітей добирати прикметники до іменників;
- закріпити знання про звуки (голосний, приголосний, твердий, м’який);
- розвивати зв’язне мовлення, розширювати й уточнювати знання дітей про весну;
- виховувати турботливе ставлення до природи.

Вихователь: Юлія Чумачок

Глечик для журавля

"ГЛЕЧИК ДЛЯ ЖУРАВЛЯ"

(Художня література + ХПД-малювання)

Мета:
- продовжувати ознайомлювати дітей з народним мистецтвом і українськими казками;
- навчати дітей створювати декоративну композицію;
- закріплювати уміння красиво розміщувати візерунок на формі, добирати потрібні кольори;
- закріпити вміння малювати фарбами 2–3 кольорів, геометричні елементи: коло, крапка, лінії різної товщини, мазки;
- розвивати пам’ять, мислення, увагу, творчі здібності; образне мислення, почуття форми, кольору, ритму, окомір, дрібні м'язи рук;
- виховувати інтерес до декоративного малювання.

Вихователь: Юлія Чумачок

Бесіда "День рідної мови" - старша група

"ДЕНЬ РІДНОЇ МОВИ"

(Бесіда)

Мета:
закріпити знання дітей про Україну, рідну мову; розвивати увагу, пам’ять, мислення; виховувати любов до рідного краю, почуття гордості за свій народ, бажання спілкуватися українською мовою.

Вихователь: Дарина Сіромолот

Кошик для первоцвітів (освіта сталого розвитку + ознайомлення з природнім довкіллям)

"КОШИК ДЛЯ ПЕРВОЦВІТІВ"

(освіта сталого розвитку + ознайомлення з природнім довкіллям)

Мета:
- навчити виготовляти кошик для квітів з покидькового матеріалу (паперового стаканчика);
- розширювати знання дітей про весняні квіти;
- вчити відповідати на питання повними реченнями;
- ознайомити дітей з тим, що поняття “любити” - це оберігати, а не руйнувати.
- розвивати дрібну і загальну моторику, пам'ять, сенсорну сферу;
- виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Вихователь: Юлія Чумачок

Подорож до зимового лісу (розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (грамота))

"ПОДОРОЖ ДО ЗИМОВОГО ЛІСУ"

(розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (грамота))

Мета:
- продовжувати розрізняти звуки за їх вимовою;
- вправляти в звуковому аналізі слів - голосний, приголосний, твердий, м’який приголосний;
- закріпити вміння виділяти перший звук в словах, поділяти слово на склади, визначати наголос;
- розвивати пізнавальний інтерес до занять з грамоти, логічне мислення, пам'ять, увагу;
- виховувати любов до рідної мови, посидючість, взаємодопомогу.

Вихователь: Юлія Чумачок

"Стрітення " - Аплікація + Ознайомлення із соціумом - старша група

"СТРІТЕННЯ"

(аплікація + ознайомлення із соціумом)

Мета:
продовжувати ознайомлювати дітей з традиціями та звичаями українського народу, зі святами зимового циклу - Стрітення, прилучати до духовної культури.; підтримувати інтерес до фольклорної творчості, заохочувати виявлення творчості; збагачувати словник дітей з даної теми; продовжувати вчити дітей прийомам аплікацій: вирізати, викладати, клеять; продовжувати вчити дітей правильно користуватися ножицями, вирізаючи потрібні частини , складати та склеювати елемент; розвивати уяву, мислення, виразне мовлення, інтерес до традицій та звичаїв українського народу; виховувати свідоме ставлення до народних традицій, обрядів, культури; естетичний смак..

Вихователь: Дарина Сіромолот

Малювання "Прикрашаємо вишиванку" - старша група

"ПРИКРАШАЄМО ВИШИВАНКУ"

(ХПД - малювання)

Мета:
викликати у дітей бажання поповнювати свої знання про Україну; продовжувати формувати цікавість до української вишиванки; вчити малювати візерунки на сорочці; заповнювати знайомими елементами місце на грудях та рукавах; розвивати творчість; виховувати естетичний смак і творчий підхід до створення візерунка, почуття національної гордості.

Вихователь: Дарина Сіромолот

Аплікація "Український національний посуд. Глечик" - старша група

"УКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПОСУД. ГЛЕЧИК"

(ХПД - аплікація)

Мета:
розширити уявлення дітей про оздоблення посуду орнаментом з візерунками; розвивати у дітей навички милуван­ня навколишнім світом, словниковий запас, самостійність та ініціативу; виховувати бережне ставлення до свого одягу, інтерес до аплікації; акуратність при роботі з клеєм.

Вихователь: Дарина Сіромолот

Ознайомлення із соціумом + Аплікація "Вишиванка" (старша група)

"ВИШИВАНКА"

(ознайомлення із соціумом + аплікація)

Мета:
продовжити вчити дітей бачити самобутність та оригінальність українського національного вбрання; вправляти у прикрашанні одягу готовими елементами української вишивки; сприяти розвитку інтересу до завдань художньо-естетичного характеру.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Кухлик з орнаментом (конструювання + ХПД аплікація)

"КУХЛИК З ОРНАМЕНТОМ"

(конструювання + ХПД аплікація)

Мета:
- ознайомити дітей з національним посудом (глечиком, макітрою, кухлем);
- розповісти про виготовлення глиняного посуду; - поповнювати словниковий запас дітей назвами посуду;
- закріплювати правила безпеки під час різання ножицями, уміння наклеювати виготовлені форми (пелюстки квітки, листочки);
- заохочувати створювати візерунок-орнамент на поверхні кухля;
- розвивати дрібну моторику рук, увагу, творчу уяву та здібності, композиційні вміння, почуття кольору;
- виховувати інтерес і повагу до народних традицій.

Вихователь: Юлія Чумачок

Малювання "Скриня" - старша група

"СКРИНЯ"

(ХПД - малювання)

Мета:
вчити милуватися красивими предметами, помічати в них яскравість і декоративність, оригінальну форму, різноманітність візерунків, гармонійне поєднання кольорів, майстерне виконання; закріпити вміння розписувати площинні предмети, тренувати у малюванні декоративних елементів; розвивати творчу уяву, фантазію, вміння добирати та компанувати фарби; викликати у дітей прагнення створювати художні предмети власними руками; виховувати повагу до народних майстрів.

Вихователь: Дарина Сіромолот

«Український віночок» (ХПД - малювання з використанням нетрадиційних технік)

"УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК"

(ХПД - малювання з використанням нетрадиційних технік)

Мета:
- продовжувати знайомити дітей з елементами українського національного костюму, а саме з українським віночком, як національним символом України, а також про символічне значення квітів і стрічок у віночку;
- закріплювати навички користуватися пензлем, штампом (зім’ятим папером), патичками;
- розвивати образне мислення, відчуття кольору, дрібну моторику рук;
- виховувати патріотичні почуття, охайність в роботі.

Вихователь: Юлія Чумачок

Аплікація "Дитяча книжка" - старша група

"ДИТЯЧА КНИЖКА"

(ХПД - аплікація)

Мета:
розвивати емоційну сферу дітей; показати декоративні й змістовні можливості стрічкової аплікації; розвивати дрібну моторику рук, увагу, творчу уяву та здібності, композиційні вміння, почуття кольору; закріплювати правила безпеки під час різання ножицями; виховувати охайність, бажання доводити роботу до завершення.

Вихователь: Дарина Сіромолот

"Сніжинка" (ХПД (малювання))

"СНІЖИНКА"

(ХПД - малювання)

Мета:
- закріпити знання дітей про характерні ознаки зими;
- вчити дітей симетрично малювати промені сніжинки та розташовувати елементи на променях;
- формувати вміння використовувати у візерунку різноманітні прямі, округлі лінії, форми;
- розвивати вміння користуватися пензлем (малювати кінцем, всією кистю, вільно рухати в різних напрямках);
- розвивати дрібну моторику рук, уяву;
- виховувати самостійність.

Вихователь: Юлія Чумачок

"Народна іграшка" (ознайомлення з природнім довкіллям + ХПД (ліплення))

"НАРОДНА ІГРАШКА"

(ознайомлення з природнім довкіллям + ХПД (ліплення))

Мета:
- ознайомити дітей із українськими народними іграшками – свищиками, сопілками, баранцями, сирними іграшками, кониками та матеріалом їх виготовлення (дерево, глина, солома тощо);
- продовжувати формувати навички ліплення способом скочування та сплющування;
- вчити передавати форму, пропорції;
- розвивати уяву, фантазію, дрібну моторику рук;
- формувати естетичні почуття, смак;
- виховувати любов до народних іграшок та національних традиції.

Вихователь: Юлія Чумачок

"Святкова листівка" (малювання)

"СВЯТКОВА ЛИСТІВКА"

Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

Мета:
- ознайомити дітей з традиційними святковими атрибутами – привітальними листівками;
- продовжувати вправляти дітей передавати в малюнках враження від побаченого – новорічна ялинка, новорічні прикраси для ялинки;
- навчати прийомів малювання пензликом – мазками;
- закріплювати уміння правильно тримати пензлик;
- удосконалювати навички роботи з папером;
- навчати дітей складати та згинати папір, дотримуватися послідовності дій під час виготовлення новорічної листівки;
- розвивати творчі здібності, дрібну моторику пальців рук, охайність;
- виховувати естетичний смак

Вихователь: Юлія Чумачок

Малювання "Зимові візерунки" - старша група

"ЗИМОВІ ВІЗЕРУНКИ"

Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

Мета:
повторити ознаки зими; знайомити дітей з засобами нетрадиційного малювання (свічкою); розвивати колірне сприйняття, удосконалювати дрібну моторику пальців рук і кистей; викликати позитивний відгук на результати своєї творчості; виховувати самостійність під час роботи, любов до природи.

Вихователь: Дарина Сіромолот

Традиції добрих справ

"ТРАДИЦІЇ ДОБРИХ СПРАВ "

Конкурсна робота

А що ж таке добрі справи? Це хороші вчинки, які люди роблять щодня і не заради слави, а від чистого серця, для того, щоб оточуючим стало краще, комфортніше. Потрібно тільки захотіти, і добрі справи можна робити щодня. Добра справа, добре слово не чекає нагороди, але коли робиш добро, на душі стає дуже весело і добре.

Вихователь: Юлія Чумачок

Досліджуємо сніг ( пошуково - дослідницька діяльність) Мацієвська В.О.

ДОСЛІДЖУЄМО СНІГ

(пошуково - дослідницька діяльність)

Мета:
вчити дітей розрізняти і називати ознаки снігу (білий, холодний, може бути пухким, розсипчастим, мокрим); розвивати спостережливість під час розтоплення снігу у теплій та холодній воді. Розвивати здатність встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, виховувати зацікавленість до експериментів.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Виховна година до дня Збройних Сил України старша група

ДЕНЬ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ (6 ГРУДНЯ)

Виховна година у старшій групі

Мета:
ознайомити дітей з традицією державного свята «День Збройних Сил України», розвивати інтерес до звичаю українського народу; здійснювати національно-патріотичне виховання дітей, спонукати до осмислення себе як частинки великого українського народу, формувати уявлення про нелегку військову службу солдат української армії та викликати у дітей бажання рівнятись на них, бути сміливими, хоробрими, кмітливими, сильними, ініціативними, спритними.

Вихователь: Валентина Мацієвська

У пошуках сонечка — нетрадиційне малювання

У ПОШУКАХ СОНЕЧКА

Нетрадиційна техніка малювання

Мета:
вправляти дітей в малюванні олівцем округлої форми - сонця, замикаючи лінію в кільце; вчити дітей нетрадиційному малюванню за допомогою трубочки – роздмухування; вчити дітей прикрашати зображення сонця декоративними елементами – мазки, прямі лінії; створювати малюнок на всій поверхні аркуша; розвивати образне мислення, фантазію, уяву; виховувати бережне ставлення до природи.

Вихователь: Дарина Сіромолот

Ранкова гімнастика на свіжому повітрі для старшої групи. Вихователь Мацієвська В.О

ВЕСЕЛА ЗИМОВА РАНКОВА ГІМНАСТИКА

Мета:
продовжувати надавати знання про необхідність ранкової гімнастики та рухової активності на свіжому повітрі. Закріпити раніше здобуті уміння та навички з фізкультури, вправляти у виконанні виразних рухів. Виховувати у дітей усвідомлене ставлення до проблем збереження та зміцнення здоров'я через фізичні вправи.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Годівничка для птахів (освіта сталого розвитку)

ГОДІВНИЧКА ДЛЯ ПТАХІВ

(освіта сталого розвитку)

Мета:
Збагачувати знання дітей про птахів взимку, спосіб їх живлення; навчити дітей виготовляти годівниці з покидькового матеріалу (пластикових пляшок, відерець, пакетів з-під соку, взуттєвих коробок тощо); продовжувати розвивати у дітей пізнавальний інтерес до природи; розвивати зв’язне мовлення, уважність, дрібну моторику рук; виховувати співчутливе ставлення до птахів, викликати бажання допомагати.

Вихователь: Юлія Чумачок

Малювання світлофора - старша група

БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ

Мета:
закріпити знання дітей про правила дорожнього руху, зокрема про значення сигналів світлофора; продовжувати знайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання; вчити малювати світлофор за допомогою пензлика та фарб; удосконалювати вміння дітей малювати фарбами; розвивати самостійності і охайності в роботі, колірне сприйняття, удосконалювати дрібну моторику пальців рук і кистей; викликати позитивний відгук на результати своєї творчості; виховувати почуття радості від досягнутого успіху.

Вихователь: Дарина Сіромолот

Подорож країною дорожніх знаків. Безпека дорожнього руху у старшій групі

ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ

Заняття з безпеки дорожнього руху

Мета:
- закріплювати правила дорожнього руху, вчити застосовувати знання, отримані раніше в практичній діяльності;
- вдосконалювати вміння дітей розрізняти дорожні знаки; уважно слухати, відповідати на запитання;
- закріпляти уявлення дітей про призначення світлофора, про його сигнали;
- розвивати спритність, швидкість, навички орієнтування в просторі;
- активізувати процеси мислення і уваги дітей;
- розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати ситуацію;
- закріпити в словнику дітей слова: проїжджа частина, зебра, пішохід, тротуар, світлофор, перехрестя;
- виховувати вміння піклуватися про власне здоров’я.

Вихователь: Юлія Чумачок


Бесіда на тему "Професії дитячого садка ". Загадки. Вихователь Мацієвська В.О.

ПРОФЕСІЇ ДИТЯЧОГО САДКА

Бесіда з дітьми старшого дошкільного віку

Мета бесіди:
поглибити знання про основні професії, люди яких працюють у дитячому закладі, їх обов’язки. Продовжувати вчити давати відповіді на запитання; закріпити у словнику назви професій працівників дитсадка, активізувати вживання слів-дій, слів-ознак, пов’язаних з ними. Формувати потребу дотримання правил спілкування з працівниками дитячого садка, виховувати повагу .

Вихователь: Валентина Мацієвська

Лялька мотанка – іграшка та оберіг

ЛЯЛЬКА МОТАНКА - ІГРАШКА ТА ОБЕРІГ

Інтегроване заняття (ознайомлення з соціумом+конструювання)

Мета:
- навчити дітей використовувати в’язальні нитки для створення іграшок;
- вчити передавати характерні особливості форми, розміру, пропорцій виробу;
- ознайомити з історією виникнення ляльки-мотанки, видами ляльок;
- розширити знання дітей про народні іграшки, а саме про ляльку – мотанку;
- збагачувати знання дітей про обереги українського народу;
- розвивати мислення, увагу і пам'ять;
- виховувати уміння виконувати роботу у певній послідовності, почуття патріотизму.

Вихователь: Юлія Чумачок

"Квітковий горщик" Конструювання з викидних матеріалів у старшій групі

КВІТКОВИЙ ГОРЩИК

Конструювання з викидних матеріалів

Мета:
- вчити дітей конструювати за темою предмети, які вже були у вжитку і втратили своє побутове призначення для створення нових предметів;
- формувати вміння конструювати з викидного матеріалу (пластикової пляшки);
- удосконалювати конструктивні вміння і навички;
- розвивати уміння оцінювати естетичні характеристики предметів, пам`ять і увагу;
- розширювати знання дітей про навколишній світ;
- поповнювати словниковий запас;
- виховувати любов до природи і дбайливе ставлення до неї.

Вихователь: Юлія Чумачок

Гімнастика пробудження "Осінній вітерець " старша група. Мацієвська В.О.

ОСІННІЙ ВІТЕРЕЦЬ

Комплекс гімнастики пробудження після денного сну

Мета:
забезпечити природний, плавний перехід від сну до активної діяльності створюючи комфортний психоемоційний режим. Залучати дітей до рухово-активної, ігрової діяльності з використанням індивідуального підходу.

Вихователь: Валентина Мацієвська


"Пан Гарбуз" Художньо-продуктивна діяльність у старшій групі

ПАН ГАРБУЗ

Художньо-продуктивна діяльність

Мета:
- продовжувати вчити дітей відгадувати загадки;
- розширювати та поглиблювати знання вихованців про овочі, їх відмінності, місце вирощування, про страви, які можна з них приготувати;
- активізувати словник дітей словами-назвами овочів;
- розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, творчу уяву;
- виховувати організованість, уміння працювати.

Вихователь: Юлія Чумачок

Ранкова гімнастика для дітей старшої групи. Вихователь Мацієвська В.О.

ОСІННІЙ ДОЩИК

Комплекс вправ ранкової гімнастики
Вихователь: Валентина Мацієвська

«Кленові листки» (вивчення вірша І. Блажкевич)

«Кленові листки» (вивчення вірша І. Блажкевич)

КЛЕНОВІ ЛИСТКИ

вивчення вірша І. Блажкевич

Мета:
продовжувати знайомити дітей з жанрами художньої літератури, а саме віршами; узагальнювати знання про осінні явища, збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками; вдосконалювати вчити вірші напам’ять використовуючи мнемотехнічні прийоми – мнемотаблиці; вчити складати речення за опорними картинками; розвивати правильний темп мовлення, дихання, інтонаційну виразність; виховувати уважність.

Вихователь: Юлія Чумачок

Заняття з конструювання старша група "Пожежна машина". Мацієвська В.О.

ПОЖЕЖНА МАШИНА

(конструювання з паперу)

Мета:
навчити дітей виготовляти паперову іграшку шляхом складання паперу навпіл, суміщуючи сторони і кути, чітко робити лінії згину, згладжувати їх, заокруглювати форми, точно розрізати по лінії згину. Впродовж заняття формувати вміння дітей проявляти творчість, також розвивати пам’ять, дрібну моторику рук. Виховувати самостійність, акуратність.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Челендж "Щоб життя нам добре мати, треба навчатись працювати!" (Господарсько-побутова праця)

ЧЕЛЕНДЖ
"ЩОБ ЖИТТЯ НАМ ДОБРЕ МАТИ, ТРЕБА НАВЧАТИСЬ ПРАЦЮВАТИ!"

(Господарсько-побутова праця)

Мета:
Продовжувати привчати дітей витирати пил з дитячих меблів; у присутності дорослого сервірувати столи в певній послідовності; поливати кімнатні рослини; залучати до прибирання майданчика: згрібати листя, зрізати осінні квіти; привчати дітей допомагати дорослим у виготовленні кексів, оладок, митті посуду; допомагати збирати достиглі яблука, горіхи; годувати домашніх улюбленців; формувати вміння працювати разом, допомагати один одному, доводити розпочату справу до кінця, піклуватися про інших, дбайливо ставитися до речей, до праці інших; розвивати самостійность, творчі здібності дитини; виховувати естетичний смак

Вихователь: Юлія Чумачок

Вистава "Колосок"

Українська народна казка
«Колосок»

Театралізована діяльність

Мета:
- залучати дітей до пізнання театрознавства;
- закріпити знання форм літературних творів, що театралізуються (казка, оповідання, вірш);
- стимулювати прагнення дітей до самореалізації у авторській імпровізації;
- продовжувати ознайомлювати дітей з різними видами лялькових театрів (пальчиковий, на стаканчиках, рукавичковий);
- розвивати в дітей уяву, пам’ять, мовлення, фонематичний слух, мислення, фантазію, творчість під час дитячої театралізації.
- виховувати дисциплінованість, любов до театралізованої діяльності, до народної творчості.

Вихователь: Юлія Чумачок

"Осінь - чарівниця мила" ознайомлення з природним довкіллям для дітей старшої групи. Мацієвська В.О.

“ОСІНЬ - ЧАРІВНИЦЯ МИЛА”

Ознайомлення з природним довкіллям у старшій групі

Мета:
вчити вивчати характерні ознаки осені, розширювати знання дітей про пори року, про осінні природні явища; долучати до виконання дидактичних ігор та вправ, закріпити знання про осінні кольори. продовжувати вчити дітей складати розповідь за картинками. Розвивати увагу, мислення, мовлення. Виховувати любов до природи.

Вихователь: Валентина Мацієвська

"На гостини до хмарини". Спостереження за листочками на деревах під час осіннього дощу

НА ГОСТИНИ ДО ХМАРИНИ

Спостереження за листочками на деревах під час осіннього дощу для дітей старшої групи

Мета:
- закріпити назву пори року «осiнь»;
- навчити дітей помічати осінні зміни у стані дерев під час природніх явищ, а саме дощу;
- вчити назви дерев (береза, липа, яблуня, виноград) та розпізнавати за формою їх листочки;
- розвивати у дітей спостережливість, уміння помічати красу природних явищ;
- виховувати радість від спілкування з природою.

Вихователь: Юлія Чумачок


Ранкова гімнастика з мотузками для дітей старшої групи. Мацієвська В.О.

Комплекс вправ ранкової гімнастики з мотузками
для дітей старшого дошкільного віку

Мета:
закріпити раніше здобуті вміння та навички з фізкультури, вправляти у виконанні виразних рухів. Виховувати бажання підтримувати бадьорий стан організму.

Вихователь: Валентина Мацієвська

Осінніх квітів дивина

ОСІННІХ КВІТІВ ДИВИНА

Спостереження для дітей старшого дошкільного віку

Вихованню у дітей естетичного смаку сприяє спостереження за осінньою природою з використанням художнього слова "Осінніх квітів дивина", метою якого було продовжити знайомити дітей з осінніми квітами (колір, вигляд, запах) та їх особливостями; формувати основи екологічно – доцільної поведінки в природі.

Вихователь: Юлія Чумачок

Ранкова гімнастика для дітей старшої групи. Автор: Мацієвська В.О.

РАНКОВА ГІМНАСТИКА

Ранкова гімнастика для дітей старшої групи

Вихователь: Валентина Мацієвська

Гімнастика пробудження для старшої групи (автор Мацієвська В.О)

НАШІ ДІТОЧКИ - НАЧЕ КВІТОЧКИ

Гімнастика пробудження після денного сну для старшої групи

Вихователь: Валентина Мацієвська


Серце для воїна

СЕРДЦЕ ДЛЯ ВОЇНА

Конспект заняття з художньо-продуктивної діяльності (аплікація)

Мета:
- навчати зображувати серце за допомогою стрічкової аплікації (з паперу); уточнити символіку серця (вдячність та повага до воїнів);
- закріплювати правила безпеки під час різання ножицями, уміння наклеювати виготовлені форми;
- розвивати дрібну моторику рук, увагу, творчу уяву та здібності, спостережливість, емоційну сферу, композиційні вміння, почуття кольору;
- виховувати охайність, бажання доводити роботу до завершення

Вихователь: Юлія Чумачок

Ознайомлення із соціумом для дітей старшої групи "Країни світу" (автор Мацієвська В.О.)

КРАЇНИ СВІТУ

Ознайомлення із соціумом для дітей старшої групи

Вихователь: Валентина Мацієвська

Осінні фарби. Чарівні квіти - Чорнобривці

ОСІННІ ФАРБИ. ЧАРІВНІ КВІТИ - ЧОРНОБРИВЦІ

Заняття з художньо-продуктивної діяльності (малювання) за темою "Чорнобривці" з циклу занять "Осінні фарби" (цикл занять на основі ознайомлення з природнім довкіллям) впродовж тижня «Рідне місто – моя мала Батьківщина».

Метою заняття було навчити дітей малювати квіти нетрадиційним методом, закріплювати знання дітей про характерні ознаки осінніх квітів, а саме чорнобривців; спонукати дітей передавати їх особливості, домагаючись виразності за допомогою кольору.

На занятті було використано інтеграцію: малювання + ознайомлення з природнім довкіллям для того, щоб поглибити знання про особливості довкілля восени; розширювати уявлення про красу природи, а саме красу рідного міста, про зміни, що відбуваються із приходом осені. Така методика роботи використана для розвитку у вихованців пізнавального інтересу, дрібної моторики, чутливості до кольорів, творчих навичок, а також формування естетичного ставлення до образотворчого мистецтва і об'єктів довкілля.

Вихователь: Юлія Чумачок

2022-2023
навчальний рік


Слова - назви предметів. Звук [у]. Літери Уу (Фрагмент заняття з дітьми старшого дошкільного віку)

СЛОВА - НАЗВИ ПРЕДМЕТІВ. ЗВУК [у]. ЛІТЕРИ Уу

(Фрагмент заняття з дітьми старшого дошкільного віку)

Формувати уявлення про функцію слова, познайомити дітей зі словами - назвами предметів; учити добирати слова та зображувати їх схематично, розвивати фонематичний слух, закріпити знання про голосний звук [у], виокремлювати звук, що повторюється, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звука в слові (початок, кінець, середина), використовуючи умовну позначку - червоний кружечок; виконувати звукобуквенний аналіз слів, використовуючи умовні позначки. Познайомити з друкованими літерами Уу як письмовим позначенням звука [у]. Виховувати інтерес до заняття.

Вихователь: Тамара Старусьова
Кiлькiсть переглядiв: 245