Рекомендації для вихователів щодо формування партнерських стосунків у групі однолітків
1. Створити сприятливі умови в дошкільному закладі, для набуття вихованцями досвіду міжособистісного партнерства.
2. Відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти формувати у дітей мінімально достатній і необхідний рівень соціальної компетентності.
3. Залучати дітей до організованої колективної діяльності якомога раніше.
4. Застосовувати кооперативну взаємодію в ігровій, спортивній, усіх видах трудової діяльності, а також дозвіллі дітей.
5. Враховувати взаємні симпатії і уподобання дітей при виборі партнерів для спільної роботи.
6. Враховувати основні принципи формування міжособистісного партнерства на заняттях з фізичного розвитку.
7. Освоїти мовленнєві конструкції, які необхідні для встановлення партнерської взаємодії з однолітками в процесі організованої спільної діяльності.
8. Роботу з дітьми щодо набуття навичок партнерської взаємодії планувати та проводити у кілька етапів з поступовим ускладненням моделі взаємодії в міру накопичення їх практичного досвіду.
9. Стимулювати інтерес дітей до партнерства й до однолітка як партнера і збагачення вмінь узгоджувати свої дії в процесі діяльності, контролювати її й оцінювати спільний результат
Корисні джерела
для організації дистанційної освіти
(сайти)
Корисні джерела для організації дистанційної освіти (сайти)
• Міністерство освіти і науки України https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/distancijna-osvita
• «Впевнений старт» https://vstart.com.ua
• «Всеосвіта» https://vseosvita.ua/
• «Педрада. Портал освітян України» https://www.pedrada.com.ua/rubric/18-osvtnya-dyalnst-dnz
• «Виховуємо та навчаємо дошкільників» https://doshkilnyk.in.ua/category/konspekty-zanjat
• Збірник «Діти повертаються до дитсадка» поради для педагогів психологіні Світлани Ройз https://www.unicef.org/ukraine/documents/reopening-kindergardens
Використання Інтренет-ресурсів
(За матеріалами: childdevelop.com.uа, dity.te.uа, ogo.uа)
Загальні сайти для батьків та дітей
• https://ditvora.com.ua – сайт розрахований на різну аудиторію: мами, тата, діти, вагітні жінки. Містить матеріали на тему родини.
• http://soroka-vorona.info – сайт присвячений темам навчання, виховання та розвитку дітей різного віку. Може бути цікавим для дітей, батьків та педагогів.
Мультимедійні інтерактивні сайти
• http://www.levko.info – дитячий сайт, що пропонує багатий вибір дитячих ігор, лічилок, загадок, віршів, казок, аудіо- та відеоматеріалів. Також тут можна знайти розмальовки, найпростіші кулінарні рецепти для малечі, матеріали про дитячі свята, а ще поради до різноманітних саморобок.
• http://sonyashnik.com/– розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.
• http://pustunchik.ua/ua – дитячий портал з іграми, мультфільмами, віртуальними майстер-класами та конкурсами для розвитку дитини.
Сайти, де можна знайти казки
та відомі дитячі твори
• http://chytanka.com.ua/ – це дитяча публічна онлайн-бібліотека. У бібліотеці зібрані ті книги, які давно не перевидаються і яких у крамницях немає.
• http://abetka.ukrlife.org/– абетки, казки, читаки, скоромовки, загадки, прислів`я.
• http://www.clarastudio.tv/ – це веб-сторінка, на якій зібрані проекти християнської мультимедійної студії Clara Studio – добрі, кумедні, дотепні, пізнавальні історії українською мовою.
• http://kazkar.info/– зібрані найкращі казки з усього світу: англійські, німецькі, французькі, індійські і українські народні казки.
• http://derevo-kazok.com.ua/– на ресурсі зібрано безліч казок вітчизняних та зарубіжних авторів. Твори можна слухати онлайн, читати та дивитись відео.
Рекомендації вихователям
щодо дій під час відновлення роботи
закладу дошкільної освіти
ВИХОВАТЕЛЬ:
- Проводить онлайн-опитування батьків щодо відвідування дітьми дошкільного закладу влітку та інформує про обмеження й умови обслуговування біля входу до закладу.
- Інформує батьків, які не планують водити дитину до дошкільного закладу влітку, про те, що за їхньою дитиною зберігатиметься місце в літній період.
- Оновлює інформаційні стенди для батьків – вони презентують інформацію на актуальні для літнього оздоровлення теми з огляду на епідемічну ситуацію, наприклад: «COVID -19: правила профілактики нової короно вірусної інфекції», «Як убезпечитись під час відпочинку на відкритих водоймах», «Експериментування та ігри з піском, повітрям і водою»; змінює розпорядок дня; уточнює правила для батьків відповідно до Регламенту відновлення освітнього процесу в закладах освіти та режиму їх роботи після заняття карантинних обмежень; оновлює інформацію на ширмах тощо.
- Розробляє пам’ятки для інформування батьків щодо запобігання гострій респіраторній хворобі COVID -19, харчовим отруєнням, зокрема грибами, ягодами; поповнює тематичні папки добірками віршів та оповідань про літо, переліком рухливих ігор, спостережень у природі, рекомендаціями щодо організації праці тощо.
- Упорядковує обладнання фізкультурних куточків, куточків самостійної художньої діяльності та експериментаріумів. Максимально ізолює один від одного осередки предметно-ігрового розвивального простору.
- Прибирає м’які іграшки та ігрові атрибути, які не можна дезінфікувати.
- Розробляє перспективні плани освітнього процесу, зокрема розваг та оздоровчих заходів.
- Надає пріоритет активностям на відкритому повітрі.
- Поповнює картотеку методичних розробок та дидактичних засобів з урахуванням специфіки їх застосування в умовах корона вірусної небезпеки.
- Готує безпечні іграшки, атрибути й обладнання для організації ігрової, творчої та пошуково-дослідницької діяльності на свіжому повітрі.
- Спілкується з батьками в дистанційному режимі.
- Приймає дітей до закладу освіти вранці та передає після закінчення дня батькам чи законним представникам дитини поза межами приміщення на ігровому майданчику, а за несприятливих погодних умов – біля входу до приміщення.
- Стежить, щоб батьки або законні представники дитини перебували на території закладу дошкільної освіти в респіраторі чи захисній масці, які мають прикривати рот і ніс.
- Проводить температурний скринінг дітей біля входу (початковий) у заклад та кожні 4 години протягом дня. Дітей, у яких виявлено температуру тіла понад 37,2С, не допускає до садочка.
- Веде журнал термометрії – заносить показники кожні чотири години протягом перебування дитини в дитячому садку. Якщо протягом дня виявляє у дитини температуру понад 37,2 С, то ізолює її, відтак інформує керівника закладу, сестру медичну та батьків.
- Організовує оброблення рук дітей спиртовмісним антисептиком щоразу біля входу до приміщення. Унеможливлює самостійний доступ до нього дітей.
- Навчає дітей вимірювати температуру тіла, правильно мити руки з милом, витирати їх одноразовим рушником та обробляти антисептиком, дотримуватися правил етикету кашлю, безпечної дистанції з іншими тощо.
- Проводить навчання правил безпеки в ігровій формі та закріплює особистим прикладом.
- Розміщує у вбиральні на рівні очей дитини плакати із зображенням правил миття рук, демонструє навчальний фільм, а відтак проводить аналогічний майстер-клас для дітей.
- Розробляє та проводить додаткові ігрові вправи, які доносили б дітям важливість індивідуальних заходів захисту й уникнення тактильних контактів з дітьми та дорослими.
- Активно використовує традиційні й нетрадиційні форми, методи й засоби фізичного виховання дітей, що сприяють оптимізації рухового режиму.
- Дотримується повітряного, теплового та питного режимів, загартовує дітей доступними засобами.
- Урізноманітнює щоденні прогулянки, організовуючи різні види дитячої діяльності. При цьому обмежує заняття та ігри, що передбачають фізичний контакт з іншими дітьми та дорослими, а також ті, що потребують використання значної кількості інвентарю.
- Організовує освітній процес та режимні моменти так, щоб забезпечити максимально можливе дистанціювання.
- Під час занять та організації харчування мінімізує кількість дітей, що перебувають за одним столом.
- Після кожного заняття з фізкультури, музичного виховання та після прогулянки організовує миття рук дітей з дотриманням усіх правил безпеки.